Verandering

411521505_868336208627377_726476510565537101_n.jpg hoofdartikel

Aan alles komt een einde. Zo ook aan mijn tijd bij de PR-commissie. Inmiddels zit ik al een ruime tijd in het bestuur als voorzitter van de PR- en communicatie commissie. Vlak voor Corona stapte ik in en dat lijkt echt een eeuwigheid geleden. Ik denk dat ik nu vijf jaar actief ben? Of misschien toch 6? Hoe dan ook:het is hoog tijd voor verandering. Er gaat namelijk heel wat veranderen in huize Delden-Cost. Er is een ‘mini me’ op komst en dat betekent dat ik het vanaf volgend seizoen nog drukker ga krijgen. Er moeten dus behoorlijk wat keuzes gemaakt worden over mijn tijdsbesteding. Maar geen reden tot paniek want jullie zijn nog niet helemaal van mij af.

Hoofdartikel.PNGIk heb ooit ja gezegd tegen het voorzitterschap van de PR-commissie, het bijhouden van de website en het redigeren van het krantje. Later bleken daar ook de sponsorcommissie en de werkgroep ledenwerving onder te vallen. Dat had ik even niet goed op mijn netvlies, oeps. De sponsorcommissie was op sterven na dood en heeft eigenlijk nooit mijn interesse gehad. Met frisse tegenzin ben ik mij daar in gaan verdiepen in de hoop dat er vervolgens spontaan een volledige commissie uit de lucht zou komen vallen.

Simon Rodriguez en ik zijn vervolgens een beetje aan het rommelen gegaan in de overblijfselen van de sponsorcommissie. Dit leidde er vier jaar geleden toe dat ik mijn eerste hoofdartikel over de sponsorcommissie schreef. Onderwerp van dit artikel was vooral het gebrek daar aan. Na het verschijnen van het hoofdartikel waren we samen met Rick Ruis ineens een soort van commissie. Verdorie, was ik er toch ingetuind.

Deze opstart werkte prima en we haalden al snel een grote sponsor binnen voor het derde. Fast forward naar nu en we hebben een commissie staan met vier toppers (Damien, Erwin, Paul en ikzelf). De vruchten daarvan zijn afgelopen weken voor iedereen zichtbaar geweest. Ik moet toegeven dat ik vier jaar geleden nooit had gedacht dat “wij” zoiets konden flikken.

Mijn tijd voor Achilles is op te delen in grofweg drie thema’s: communicatie, sponsoring en het bestuur. Gelet op de ontwikkelingen aan het thuisfront heb ik besloten dat ik daar voor nu wat keuzes in moet gaan maken. Het liefst zou ik eigenlijk alleen nog verder willen met de sponsorcommissie. De commissie is booming en daar wil ik nog wel even bij zijn. Ik heb nog allerlei ideeën over wat we kunnen doen om te verbeteren. Bovendien kan ik het bijna niet maken om er nu de brui aan te geven. Het loopt eindelijk (oké, bijna in elk geval) zoals we willen.

Ironisch genoeg is het nu juist de sponsorcommissie waar ik energie uit krijg en niet meer het stukje communicatie. De websiteredactie loopt als een trein en het maken van de nieuwsbrief doe ik op de automatische piloot nadat Olga de Leeuwenkrabbels heeft opgemaakt. En misschien is dat juist wel het probleem. De drive om te vernieuwen, het hebben van nieuwe ideeën én die willen uitvoeren ontbreken bij mij volledig. Dan is de keuze blijkbaar allang een keer gemaakt zonder dat ik me er bewust van was. Communicatie is belangrijk voor een vereniging en dus moet ook daar een bepaalde drive aanwezig zijn. Bijvoorbeeld voor het bedenken van een leuke rubriek en het enthousiasmeren van leden om stukjes te schrijven.

Wanneer ik iets kan vertellen over hoe het straks verder gaat, zal ik dat zeker doen. Daar is het nu alleen nog niet het moment voor.

Rinus

Datum 16-04-2024 10:00
Tags