Zaaldiensten

zaalbal.jpg hoofdartikel

Het zaalseizoen is begonnen en binnenkort starten de eerste échte thuiswedstrijden in de Sportcampus Zuiderpark. Om van de zaterdag een feestje te maken moet het één en ander geplaatst en geregeld worden. Voorheen werd dit gedaan door weinig mensen die heel veel werk hadden. Vanaf nu gaan we dat, met zijn allen, omdraaien. Vele handen… Dus ook in dit geval.

hoofdartikel.JPGNu heb je misschien geen goed beeld bij wat er zoal achter de schermen gebeurt bij thuiswedstrijden van het Vlaggenschip, maar kijk maar eens goed om je heen. Zo groet bij aankomst een banner je hartelijk welkom, kun je het dagprogramma met interviews lezen in de flyer, komen er spandoeken en slingers in de hal te hangen, staat er een beachflag bij de tribune, laat de muziek en trommel de Sportcampus op zijn grondvesten trillen, wordt de jurytafel bemand, is Ab aan het omroepen, doet Belinda haar uiterste best zoveel mogelijk mensen met ballen laten gooien en moet vervolgens alles ook nog eens opgeruimd worden voordat de zaalbeheerders ons de hal uit gooien. Dat is een hele lange zin, maar stel je eens voor dat je dat allemaal met twee of drie man (of vrouw) moet doen. Daarom kan je nu op de website de zaaldiensten vinden. Ieder team moet twee of drie keer dit zaalseizoen de handen uit de mouwen steken.

De taakverdeling staat erbij vermeld. Check dus of je alles hebt gedaan en voer je taken zo goed mogelijk uit. Met zijn allen is het niet veel werk. Kijk dus ook goed wat je moet doen zodat je kan inschatten hoe laat je moet verzamelen. Taken als een banner, beachflag, jurytafel, scorebord bediening of trommel neerzetten kost maar vijf minuten. Spandoeken en slingers ophangen kost wat meer tijd en hersenen om uit te voeren bijvoorbeeld. Verzamel dan ook een halfuurtje eerder.
Ook de jongste teams komen hier niet onderuit. De F’jes en E’tjes zijn vaak de eerste die aanwezig moeten zijn en moeten dus vaak een banner en/of beachflag neerzetten. Bij die teams willen we een beroep doen op alle aanwezige ouders om die taken uit te voeren. Nogmaals, het kost weinig tijd en je helpt de zaterdag goed te beginnen!
De taken zijn zo verdeeld dat meerdere teams op een dag iets moeten uitvoeren. Het is niet zo dat één team de pineut is en alles moet doen. Drie of vier teams worden gevraagd alles op te zetten en twee of drie teams moeten opruimen.
De uitleg per taak staat vermeld op de website onder Competitie -> Zaaldienst.

Nu wil ik jullie aandacht vragen voor de activiteiten tijdens de wedstrijden van ons Vlaggenschip. Onze Belinda staat elk weekend vol enthousiasme tennisballen te verkopen voor Lucky Ball. Ben jij de baas (of bazin) die de bal vanaf de tribune in de mand weet te krijgen, dan win je 50% van het totale bedrag! Hoe leuk is dat? Belinda kan dit natuurlijk niet in haar eentje en dus heeft ze jullie hulp nodig! Wie is die echte verkoper onder ons die zelfs aan Zwarte Piet nog pepernoten kan verkopen? Wie helpt onze Belinda uit de brand en gaat met haar aan de slag om de wedstrijden van het Vlaggenschip nog leuker te maken? Als tennisballenverkoper bij onze club hoef je alleen maar aan het einde van de wedstrijd van Achilles 2 langs het publiek te gaan om met je mooiste glimlach zoveel mogelijk tennisballen te verkopen voor twee euro. Daarna mag je genieten van de wedstrijd van de Hoofdmacht en heb je dus geen minuut gemist. Je helpt de club en het kost niet veel moeite en tijd. Wat wil je nog meer?

Samen maken we van het zaalseizoen één groot feest! Als we met zijn allen een bijdrage leveren kunnen we de last van de vrijwilligers verlagen. Momenteel zijn er een aantal vrijwilligers die een heleboel doen voor de grootste (en beste?) club van Den Haag maar er komt een dag dat iemand het bijltje erbij neerlegt omdat het teveel wordt. En dat moeten we met zijn allen voorkomen. Schouders eronder en zorgen dat we onze vrijwilligers tevreden en gemotiveerd houden. Vele handen maken licht werk, Achilles is meer dan een club. Laten we er samen een vereniging van maken waarin iedereen actief meehelpt aan het goed laten verlopen van wedstrijden en activiteiten. Eerst opruimen, dan feestvieren. Hou je aan de regels, voer je taken uit, maak schoon, houd schoon, beloon je vrijwilligers.

Bedank Marinus als alle scheidsrechters geregeld zijn, bedank Margot als je een succesvolle oefenwedstrijd gehad hebt, bedank Rene als hij drinken voor de bondsscheidsrechter meegenomen heeft, bedank Bart voor het schrijven van een hoofdartikel, bedank Olga voor het krantje, bedank alle website en social media vrijwilligers die Achilles online actief houden, bedank alle andere commissies, bedank Joost voor de foto’s, bedank Simon Pot voor de flyer, bedank Ab voor het omroepen, bedank Belinda voor Lucky Ball, bedank de zaalbeheerder voor alle hulp, bedank de catering voor een bar bij de tribune, bedank de tegenstander voor de leuke wedstrijd, bedank de scheidsrechter voor het fluiten en ga zo maar door.

Laat je waardering blijken, niets komt vanzelf!

Ilan Verboom

Datum 21-11-2017 17:00
Tags